Wednesday, November 11, 2009

Sorry.Motivation.Me


Assalamu'alaikum wbt. huhu,, lama x post entri. byk yg terbuku di hati. hehe.
mcm2 nk kongsi ngan kwn2. hehe.

1st ] Kemaafan.

as human being,, ak sendiri x lari dari tercakap silap. huhu,, kdg2 ada kata2 yg menyentap hati kwn2 atau sapa saja yg ada dgn aku. maafkan aku,, sesungguhnya aku x berniah nk menyentapkan hati kalian.

bl tentang sesuatu, aku rasa takut. yelahh, mcm mana aku nk berjaya kalau slalu sktkan hati org. kan? hm,, jadi sama2 la kita maaf memaafi. buang sifat dendam,, dan balas dendam. kerna,, siapa kita untuk buat semua tu? beserah pada Allah swt,, Dia lebih adik dari segalanya.

jika kita disakiti,, ketahuilah.. Allah swt nk uji sejauh mana kesabaran kita sbgai hambaNya,

2] Motivation

Adakah kita ini terbaik?
sesungguhnya tidak, kita hnya mmpu berusaha untuk jadi yg terbaik.
so, sama2 la kita beruha untuk jadi yang terbaik.
kita mcm kertas,, dan pelukis adalah kita sendiri.
kalau dulu masa kecik2, ibu n ayah pelukis kita. but now, kita adalah kita, jadilah diri sendiri.

dan ingat,, jika kita inginkan sesuatu yg baik. kita perlu ubah diri kita jdi baik. jika tidak? lupkan.
sama2 tegur menegur,
even kita semua tau,, dunia skrg x mcm dulu,
skrg bl kita tegur org,, org hentam kita balik. so langkah selamat,, ubah diri kita dulu. then sama2 kita doakan yg terbaik untuk yang lain.


3] aku.
hurmm.. nothing much to describe..











Decision is a risk rooted in da courage of being free n dun compromise ursef, u r ol u've got :] . thats ol.

No comments: