Saturday, October 17, 2009

I fall, then I rise.


Assalamu'alaikum wbt.

hai semua, hu2.
terasa nak sampaikan sesuatu, -_-".

kepada teman2 yang kenal ngan sy, mesti tau tentang kejatuhan saya satu masa dulu.
sangat perit dgn kejatuhan itu, wah2...
sesaat sy terlalai dgn keagungan Allah st,pasti sy memikirkan sesuatu yg negatif.
huh.
mujur ada mak dan kakak yg sentiasa besama sy.

wut?
nak tau apa jadi sebenarnya.. hurmm..
sy boleh katakan, saya kecundang dlm pelajaran disbbkan seseorg yang pernah begelar kawan.
waduh2, kok sedih banget terkenangkan cerita ini,,
ahaha, :)

udah2, saya xnak cerita apa yg terjadi..
cuma saya nak kongsi sesuatu yg lebih penting dari cerita saya..

mesti ada yg pernah kecewa, kan?
x kira la dari segi apa pon..
perit kan?
sedih..
frust,,

x kira apa yg menyebabkan anda kecewa itu..
apa yg penting, jgn lupakan Allah swt..
pasti Dia akan tlg anda..
ketahuilah, andai kamu semua kecewa.. masih ada yg membantu anda..
masih ada yg setia dgn anda..
iaitu Allah swt..
Dialah yg menguji kita..
dan Dia juga yang menenangkan kita..

jadi, jika anda dilanda ..
tabahkan hati..
dekatkan diri dgn Allah..
tangisi kesedihan anda pd Dia..
kerna, hanya Dia yang akan membantu anda...

dulu masa sy kecewa, sy tinggal solat,.
saya asyik menangis..
dan xpedulikan kata2 org..

semakin menjadi jadi ketensionan dalm diri saya,,
saya ego..

tpi mak saya x jemu2 besama sy..
bg semangat..
pujuk saya..
then sy ikot ckp mak..

bl solat.. mengaji, then apa saya dpt?
ketenangan..
mmg masalah x selesai lg..
tp Dia bg saya jalan..
bg petunjuk apa ptt saya buat,,
bukan hanya pd saya.. tp pada mak..
kakak...

syukur Alhamdulillah..

so, dari situ..
saya sedar, remaja yg dilanda masalah pasti akan terbabas, jika terus ikot perasaan..


teman2 di luar sana..
sayangi diri anda...
ingat, jika anda dilanda sesuatu..
dekatkanlah diri pada Dia..
teruskan bermunajat pada Dia..
hanya Dia yang akan memberi ketenangan pd kita..

sekian,
saya bukan penulis yang baik..
hehe..

sesungguhnya aku hamba Mu yang hina lg lemah..
kurniakan aku, secebis kasihMu..
Moga aku dpt menjaga agama Mu yang syumul ini..

Amin yarabbal'alamin..

hamba yang hina,
zairatul akhmar marusin.

6 comments:

KuntumMarjinah said...

WAHHHH
zai ayat2 ko tulis ni mmg mndlm mksd yang nk ko smpai kn tu

aku mmg sokong 100% ngn kta2 tu..mmg btl beb klu kita tak ikut jalan Dia...mkn tak tnag la hidup kita ...pnuh dri dgn mslh yang tah apa2 kn

zai jga dri baik2

Binti Marusin. said...

thnx zamie..
yerp..mmg mendalam zami

skunksenn zone said...

hmm...apa yg ang tulis tiada yg benar melainkan yg benar2 shja..sumer ujian, cabaran, rintangan dlm idup tue utk mdekatkan kita ngan pencipta kita..da same time kita tahu who can b trust..fmly 1st than evrthngs..dan smmg nye life is da best experience 2 evrybody..

p/s: aku sgt percaya ngan KARMA..biar la apa pun org buat dkt kita, god will pay..whether now @ later ja...

princessvd said...

evry1 falls & rises while they were young....
is it becoz of misguidance or lack of guidance??...only v knows it...
Smue org pown same akak,princess pown same,psal tu princess paham maksod stiap kate2 yg akak lukirkan pada blog akak nie...
neway FIGHTING!! AJA!! AJA!!
-letz do it 2gether!!-
idup kak zai!!! chia you!!

Binti Marusin. said...

hasnah,, aku pon pecaya kada hukum karma. thats da one, makes me feel da greatest power in life.. yerpp! now i noe.. who can i trust.. thnx hasnah for ur words..

vd; syukur Alhamdulillah kerna masih ada yang faham. n kamu, kamu masih mudah.. jgn mukaleka dgn dunia, k? if anything happen, rujuk pada yang lebih dewasa.. n jgn ketepikan parents..
all da best..

Anonymous said...

itulah lumrah kehidupan...